Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
CLA połączony z wapniem korzystny dla kości
06.10.2008
Badania wykonane na myszach pozwoliły stwierdzić, że dieta oparta na CLA ( sprzężony kwas linolowy) zawierająca regularną lub zwiększoną zawartość wapnia pozytywnie wpływa na zwiększenie masy kostnej, zwłaszcza u płci męskiej.
Nie stwierdzono jednak wpływu CLA bez dodatku wapnia.

Nowe badania pozwoliły także wyjaśnić sprzeczności pojawiające się we wcześniejszych badaniach w których nie brano pod uwagę obecności zwiększonej ilości wapnia. W próbie wyjaśnienia roli jaką odgrywa CLA naukowcy wysunęli dwie propozycję. Pierwsza mówi o wpływie na absorpcję wapnia, druga natomiast na proces formowania się kości. Wyniki te mogą posłużyć w walce z osteoporozą, która dotknęła około 75 milionów ludzi w Europie, USA i Japonii. Dolegliwość ta charakteryzuje się niską masą kostną, prowadzącą do zwiększenia ryzyka złamań, szczególnie bioder, nadgarstków i kręgosłupa.  

Jeden z izomerów wchodzących w skład CLA

Źródło: Journal of Food Science
Bartłomiej Borkowski


KOMENTARZE
news
pn wt śr cz pt sb nd
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Newsletter